KudoZ home » English to Swedish » General / Conversation / Greetings / Letters

Please turn the booklet over for English version.

Swedish translation: Vänd upp och ner på handboken för att läsa den engelska versionen.


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Please turn the booklet over for English version.
Swedish translation:Vänd upp och ner på handboken för att läsa den engelska versionen.
Entered by: Sven Petersson

14:59 Nov 2, 2007
English to Swedish translations [PRO]
Marketing - General / Conversation / Greetings / Letters
English term or phrase: Please turn the booklet over for English version.
Vända på häftet för version på engelska.

Is this the correct (best) translation into Swedish?
transyang
Vänd upp och ner på handboken för att läsa den engelska versionen.
Explanation:
Efter vad jag förstår så rör det sig om två hangöcker som "bundits samman" med sista sidorna mot varandra.

Om så behövs så kan mitt förslag kortas ner till:
"Vänd på handboken för att se den engelska versionen."

Ersätt vid behov ordet "handbok" med tillämpligt ord. Observera attan bör vara specifik när man skriver svenska och undvika allmänna ord som "häfte".

OBS!!!
Det förefaller mig olämpligt att översätta texten; den som har behov av den engelska texten (för att han/hon inte kan läsa svenska) bör rimligtvis få instruktionen om att vända på handboken på det språket han/hon kan läsa (= engelska)!

Selected response from:

Sven Petersson
Sweden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Vänd upp och ner på handboken för att läsa den engelska versionen.
Sven Petersson
5 -1vänd på bladet för engelsk version.
Annika Hagdahl Manni


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
please turn the booklet over for english version.
vänd på bladet för engelsk version.


Explanation:
has to be in this way. Good luck

Annika Hagdahl Manni
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Sven Petersson: Please see my answer!
45 mins

57 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
please turn the booklet over for english version.
Vänd upp och ner på handboken för att läsa den engelska versionen.


Explanation:
Efter vad jag förstår så rör det sig om två hangöcker som "bundits samman" med sista sidorna mot varandra.

Om så behövs så kan mitt förslag kortas ner till:
"Vänd på handboken för att se den engelska versionen."

Ersätt vid behov ordet "handbok" med tillämpligt ord. Observera attan bör vara specifik när man skriver svenska och undvika allmänna ord som "häfte".

OBS!!!
Det förefaller mig olämpligt att översätta texten; den som har behov av den engelska texten (för att han/hon inte kan läsa svenska) bör rimligtvis få instruktionen om att vända på handboken på det språket han/hon kan läsa (= engelska)!



Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 32