KudoZ home » English to Swedish » Government / Politics

Water Capsule

Swedish translation: en kort beskrivning - en masssage


15:36 Mar 14, 2008
English to Swedish translations [PRO]
Social Sciences - Government / Politics / EU text
English term or phrase: Water Capsule
Det är titeln på ett dokument som pratar om miljön och vattenprojekt och utbildning i tredje världen, vad jag undrar är om man kan översätta det rakt av till 'vattenkapsel' här? Det är flera olika dokument och alla har ordet 'capsule' i titeln så jag antar att det är ett tema. Någon som har ett förslag?
Katarina Andersson
Swedish translation:en kort beskrivning - en masssage
Explanation:
'A capsule description' är en kort beskrivning av något där man bara använder ett fåtal ord.
Jag har också sett 'water capsule massage' som förekommer på spa. Jag har inget svenskt ord för det. Inget bra svar, med det kanske kan leda till något.
Selected response from:

IAnita
Sweden
Grading comment
Det skulle heta kapsel trots allt.:-)
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3en kort beskrivning - en masssage
IAnita
2Vatten kommentarCecilia Richter Ekholm


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
water capsule
en kort beskrivning - en masssage


Explanation:
'A capsule description' är en kort beskrivning av något där man bara använder ett fåtal ord.
Jag har också sett 'water capsule massage' som förekommer på spa. Jag har inget svenskt ord för det. Inget bra svar, med det kanske kan leda till något.

IAnita
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 10
Grading comment
Det skulle heta kapsel trots allt.:-)

5 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
water capsule
Vatten kommentar


Explanation:
Går i samma banor som "en kort beskrivning". Se linken och sök capsule.:-)


    Reference: http://www.painteroflegends.com/frida_kahlo_art.html
Cecilia Richter Ekholm
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Hmm jag tror att det förtar hela miljöbetydelsen i min text, är osäker på det hela, men tack för förslaget.