KudoZ home » English to Swedish » Insurance

Severance

Swedish translation: särskiljande; partiell ogiltighet


18:01 Apr 24, 2008
English to Swedish translations [PRO]
Law/Patents - Insurance / Garanti
English term or phrase: Severance
Det har alltså inte med löner att göra utan en undantagsklausul i ett garantibrev. Det är en klausul som garanterar att om någon paragraf i garantin befinnes felaktig eller ogiltig av domstol så ska denne bytas ut och den ska heller inte ogiltigförklara andra klausuler i kontraktet
Lars Palmer
Brazil
Swedish translation:särskiljande; partiell ogiltighet
Explanation:
 
Selected response from:

xxxUSER0059
Finland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3särskiljande; partiell ogiltighetxxxUSER0059
2uppsägningsvillkorxxxLilian S-K


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
severance
särskiljande; partiell ogiltighet


Explanation:
 


    Reference: http://www.jur.lu.se/Internet/Biblioteket/Examensarbeten.nsf...
xxxUSER0059
Finland
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 4

8 days   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
severance
uppsägningsvillkor


Explanation:
www.tyda.se

xxxLilian S-K
Finland
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 4