KudoZ home » English to Swedish » IT (Information Technology)

hardware dependency

Swedish translation: hårdvaruberoenden


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:hardware dependency
Swedish translation:hårdvaruberoenden
Entered by: Hans-Bertil Karlsson

14:06 Jul 16, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology) / IT
English term or phrase: hardware dependency
KNOWN COMPATIBILITY PROBLEMS – SOFTWARE
­ XXXXX Media Encoder
­ XXXXX Reality Producer
Both of these programs have hardware dependencies. It is recommended that you do not use them with XXXXX.

Är det helt enkelt "maskinvarukrav"? - Båda dessa program har maskinvarukrav. ?
EKM
Sweden
hårdvaruberoenden
Explanation:
alltså att de är beroende på vissa funktionen i hårdvaran.

Hårdvarukrav brukar man ju normalt associera med sk systemkrav (alltså processor, minne, etc) medan det här troligen är krav på vissa funktioner i grafikkort, hårdvaruaccelerering i grafiken etc
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
Tack ska du ha! Jag tyckte också att maskinvarukrav kändes lite fel i sammanhanget.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Maskinvarukrav
Eva Palm
3hårdvaruberoendenHans-Bertil Karlsson


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Maskinvarukrav


Explanation:
Skulle jag säga

Eva Palm
Native speaker of: Native in SwedishSwedish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Inger Brandt
24 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hårdvaruberoenden


Explanation:
alltså att de är beroende på vissa funktionen i hårdvaran.

Hårdvarukrav brukar man ju normalt associera med sk systemkrav (alltså processor, minne, etc) medan det här troligen är krav på vissa funktioner i grafikkort, hårdvaruaccelerering i grafiken etc

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 105
Grading comment
Tack ska du ha! Jag tyckte också att maskinvarukrav kändes lite fel i sammanhanget.