KudoZ home » English to Swedish » IT (Information Technology)

Outsourced Document and Content Management Services

Swedish translation: (utlagda/outsourcade) tjänster inom dokument- och innehållshantering


18:11 Feb 20, 2008
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
English term or phrase: Outsourced Document and Content Management Services
Company that specializes in data conversion services
Lars Palmer
Brazil
Swedish translation:(utlagda/outsourcade) tjänster inom dokument- och innehållshantering
Explanation:
Innehållshantering är numera vedertaget för content management.

(Källmeningen blir lite udda utan sammanhang pga av just outsourced.)
Selected response from:

Mårten Sandberg
Grading comment
Tack Mårten. Jag valde ditt alternativ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1(utlagda/outsourcade) tjänster inom dokument- och innehållshantering
Mårten Sandberg
3 +1dokumenthanterings- och webbpubliceringstjänsterGöran Lindgren


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
outsourced document and content management services
dokumenthanterings- och webbpubliceringstjänster


Explanation:
"outsourced" innebär ju att tjänsterna är utlagda på entreprenad, så att säga. Om ett företag beskriver att de tillhandahåller dessa tjänster, är de ju per definition utlagda till företaget. Man borde kanske skriva om uttrycket en smula?


    Reference: http://www.nada.kth.se/dataterm/fos-lista.html#f111
Göran Lindgren
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 84

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxLilian S-K
15 hrs

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
outsourced document and content management services
(utlagda/outsourcade) tjänster inom dokument- och innehållshantering


Explanation:
Innehållshantering är numera vedertaget för content management.

(Källmeningen blir lite udda utan sammanhang pga av just outsourced.)

Mårten Sandberg
Works in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 77
Grading comment
Tack Mårten. Jag valde ditt alternativ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin: utlagda..
11 hrs