KudoZ home » English to Swedish » IT (Information Technology)

Application integration

Swedish translation: programintegrering


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Application integration
Swedish translation:programintegrering
Entered by: Lars Palmer

18:12 Feb 20, 2008
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
English term or phrase: Application integration
Company that specializes in data conversion services
Lars Palmer
Brazil
programintegrering
Explanation:
:o)

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2008-02-20 18:24:07 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.novell.com/sv-se/collateral/4613407/4613407.html
http://www.cisco.com/web/SE/products/app_networking.html
Selected response from:

Sven Petersson
Sweden
Grading comment
Sven, jag väljer ditt svar, om inte annat för att det inte låter så klumpigt. Tack.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2programintegrering
Sven Petersson
5applikationsintegration
Mårten Sandberg


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
application integration
programintegrering


Explanation:
:o)

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2008-02-20 18:24:07 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.novell.com/sv-se/collateral/4613407/4613407.html
http://www.cisco.com/web/SE/products/app_networking.html

Sven Petersson
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 280
Grading comment
Sven, jag väljer ditt svar, om inte annat för att det inte låter så klumpigt. Tack.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bertil Andreazon
1 hr
  -> Tackar ödmjukast!

agree  xxxLilian S-K
15 hrs
  -> Tackar ödmjukast!

neutral  Mario Marcolin: program är ett vidare begrepp ~
1 day2 hrs
  -> Inte enligt Svenska datatermgruppen.

15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
application integration
applikationsintegration


Explanation:
Kolla det på nätet. 25 000 träffar
Application översätts med applikation. Ett "program" är inte lika specifikt utan lite mer generellt.

Mårten Sandberg
Works in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 77

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Sven Petersson: Hemsk svengelska! Se http://www.nada.kth.se/cgi-bin/dataterm/ordsok - Adendum: Try http://www.nada.kth.se/dataterm/
53 mins
  -> Applikation tycker jag inte sticker i ögonen. Jag tycker inte att det är svengelska bara för att språken liknar varandra på sina ställen. (Länk funkar ej)

agree  Mario Marcolin: applikation är egentligen kort för applikationsprogram, dvs en viss form av program ~;)
11 hrs