KudoZ home » English to Swedish » IT (Information Technology)

tag entry

Swedish translation: taggade format


18:10 Feb 21, 2008
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
English term or phrase: tag entry
We can convert documents to PDF, MS word, Tag entry (XML, HTML), etc.
Lars Palmer
Brazil
Swedish translation:taggade format
Explanation:
eftersom det handlar om konvertering och man nämner XML och HTML gissar jag att man menar "taggade format", även om termen som sådan inte direkt betyder det. kan även tänkas att man menar "inmatning av taggar", dvs att man märker upp en text med taggar och därmed skapar t ex HTML-kodad text
Selected response from:

Göran Lindgren
Sweden
Grading comment
Vi kör med det. Tack
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +2taggade formatGöran Lindgren
4taggdata
Mario Marcolin
3tecken som används för märkning/klassificering av dataxxxLilian S-K


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
taggade format


Explanation:
eftersom det handlar om konvertering och man nämner XML och HTML gissar jag att man menar "taggade format", även om termen som sådan inte direkt betyder det. kan även tänkas att man menar "inmatning av taggar", dvs att man märker upp en text med taggar och därmed skapar t ex HTML-kodad text

Göran Lindgren
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 84
Grading comment
Vi kör med det. Tack

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bertil Andreazon
4 mins

agree  xxxbofasching
4 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
taggdata


Explanation:
.. lite kortare :)

Example sentence(s):
  • Denna taggdata (data inhämtad från taggarna) kan vidare associeras med annan data med hjälp av en back-end databas

    Reference: http://people.dsv.su.se/~martinj/slask/TangibleInteractionex...
Mario Marcolin
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 53

1 day21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tecken som används för märkning/klassificering av data


Explanation:
Google

xxxLilian S-K
Finland
Native speaker of: Swedish