KudoZ home » English to Swedish » IT (Information Technology)

VLAN-pooling

Swedish translation: VLAN-pooling


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:VLAN-pooling
Swedish translation:VLAN-pooling
Entered by: Lena Samuelsson

06:41 Mar 14, 2008
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology) / handdatorer
English term or phrase: VLAN-pooling
Kontext:
"VLAN pooling allows the user to create multiple virtual local area networks (VLANs) within the WLAN. As a result, traffic between APs and mobile devices can be distributed evenly across VLANs in large wireless local area networks with numbers of end users."

Jag förstår vad som menas, men hittar ingen motsvarande svensk benämning.

Kan man kanske säga VLAN-segmentering eller VLAN-separering?
Det finns några träffar på dessa benämningar men ingen direkt förklaring.
Lena Samuelsson
Sweden
VLAN-pooling
Explanation:
"Pooling" verkar vara vedertaget som begrepp. Kan det inte användas även här?

"S k VLAN-pooling tillåter användaren att skapa..."

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-03-14 08:01:56 GMT)
--------------------------------------------------

Ursäkta Cecilia, jag hade tänkt skriva "Tack!", men fingrarna hade bråttom till Return-tangenten...
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3VLAN-poolingmyrwad
3VLAN kvotering (el. dyl)
orhon int
2vlan-delning/vlan-fördelning
Mårten Sandberg


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vlan-pooling
VLAN kvotering (el. dyl)


Explanation:
Jag tror lösning finns i uttryck av typen "car pool", alltså när en grupp går samman och bidrar med varsin andel.
VLAN gruppering, VLAN samkörning...

orhon int
Turkey
Native speaker of: Native in SwedishSwedish

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
vlan-pooling
VLAN-pooling


Explanation:
"Pooling" verkar vara vedertaget som begrepp. Kan det inte användas även här?

"S k VLAN-pooling tillåter användaren att skapa..."

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-03-14 08:01:56 GMT)
--------------------------------------------------

Ursäkta Cecilia, jag hade tänkt skriva "Tack!", men fingrarna hade bråttom till Return-tangenten...


    Reference: http://www.packnews.se/xp/pub/venstre/automation/282374
    Reference: http://www.uppsatser.se/uppsats/52934d9717
myrwad
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 93
Grading comment
Tack för hjälpen!
Notes to answerer
Asker: Ville bara säga det att svenska kunden godkände "VLAN-segmentering" som jag skrivit


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cecilia Richter Ekholm: Tolkade det som ett ThankS o inte ett Tsssss;-)
11 mins
  -> Ts

agree  Bertil Andreazon
1 hr
  -> Tack!

agree  Mario Marcolin: Jomenvisst :-)
1 day6 hrs
  -> Tack!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
vlan-pooling
vlan-delning/vlan-fördelning


Explanation:
Inte för att det är så utbredd användning, men det är rätt förklarande.


    Reference: http://www.bmc.uu.se/node117
Mårten Sandberg
Works in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 77