KudoZ home » English to Swedish » IT (Information Technology)

management software

Swedish translation: hanteringsprogram för Bluetooth


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:management software
Swedish translation:hanteringsprogram för Bluetooth
Entered by: Hans-Bertil Karlsson

12:27 Aug 23, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology) / IT
English term or phrase: management software
"Including Bluetooth management software allowing easy management of Bluetooth PAN"

Beskrivning av ett PC-kort. Har hittat "hanteringsprogramvara" i gammalt referensmaterial, men det låter så klumpigt. Finns det någon bättre svensk term?
xxxCATNIP
Sweden
hanteringsprogram för Bluetooth
Explanation:
låter heller inte så sexigt, men jag skulle inte våga använda Kontrollpanel som Glenn skriver utan att vara säker på att det _inte_ oxå innehåller drivrutiner och annat (för användaren) osynligt som ligger och snurrar i bakgrunden.
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
Nej, det har du nog rätt i. Huvudsaken är ju att det är korrekt, inte att det låter snitsigt, och jag vet inte precis vilka funktioner programvaran omfattar. Ibland förleds man av snygga engelska formuleringar...
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1hanteringsprogram för BluetoothHans-Bertil Karlsson
5användarprogramvaraprozilu
3kontrollpanelGlenn Viklund


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kontrollpanel


Explanation:
finns ju många varianter på styr- översikt- hanterare mm. men varför inte bara kontrollpanel, har sett andra exempel på det..


    funderingar
Glenn Viklund
Albania
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 25

36 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
hanteringsprogram för Bluetooth


Explanation:
låter heller inte så sexigt, men jag skulle inte våga använda Kontrollpanel som Glenn skriver utan att vara säker på att det _inte_ oxå innehåller drivrutiner och annat (för användaren) osynligt som ligger och snurrar i bakgrunden.

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 105
Grading comment
Nej, det har du nog rätt i. Huvudsaken är ju att det är korrekt, inte att det låter snitsigt, och jag vet inte precis vilka funktioner programvaran omfattar. Ibland förleds man av snygga engelska formuleringar...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anette Herbert: Javisst, se bl.ahttp://internet.physto.se/mlst/mlstserv.html
1 hr

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
användarprogramvara


Explanation:
Används normalt om user/management software.

//Ingemar

prozilu
Native speaker of: Native in SwedishSwedish