KudoZ home » English to Swedish » IT (Information Technology)

third party bundles

Swedish translation: erbjudanden från tredje part


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:third party bundles
Swedish translation:erbjudanden från tredje part
Entered by: Anette Herbert

13:27 Mar 30, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial - IT (Information Technology)
English term or phrase: third party bundles
Hate ads? Hate pop-ups? Don't want 3rd party bundles?!

Promotional text for shareware program
Anette Herbert
bilagor från tredje part
Explanation:
reklambilagor kanske skulle vara ett kort ord i sammanhanget.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-30 17:49:44 (GMT) [[utf-8]]
--------------------------------------------------

Den tyska versionen ligger närmare: erbjudanden från tredje part
Selected response from:

Reino Havbrandt
Sweden
Grading comment
Tack Reino!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3bilagor från tredje partReino Havbrandt
2pluginmoduler från tredjepart
Susanne Dyrhage


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
bilagor från tredje part


Explanation:
reklambilagor kanske skulle vara ett kort ord i sammanhanget.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-30 17:49:44 (GMT) [[utf-8]]
--------------------------------------------------

Den tyska versionen ligger närmare: erbjudanden från tredje part

Reino Havbrandt
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 44
Grading comment
Tack Reino!

17 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
pluginmoduler från tredjepart


Explanation:
Jag misstänker att det handlar om "bundles" av insticksprogram, dvs pluginmoduler. Kolla URL:en nedan och sök på "tredjepart". Där nämner man både "plugins" och "bundles". Jag har även sett att "3rd party bundles" förekomma på andra sajter i samband med pluginmoduler.


    Reference: http://personliga.umdac.umu.se/Maria.Magnusson/macosx/macosx...
Susanne Dyrhage
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 20