KudoZ home » English to Swedish » Law: Contract(s)

Acceptable Use Policy

Swedish translation: användningspolicy; policy för godtagbar användning


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Acceptable Use Policy
Swedish translation:användningspolicy; policy för godtagbar användning
Entered by: Nina Engberg

18:57 Mar 5, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s) / Legal Contract
English term or phrase: Acceptable Use Policy
Terms of Use document for computer software.
Nina Engberg
United States
användningspolicy; policy för godtagbar användning
Explanation:
As heading: "Användningspolicy" (Cut the deadwood!)
In running text: "policy för godtagbar användning"
Selected response from:

Sven Petersson
Sweden
Grading comment
Tusen tack, Sven.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4användningspolicy; policy för godtagbar användning
Sven Petersson
4 -1godtagbar användningspolicymarionb


Discussion entries: 1





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
acceptable use policy
godtagbar användningspolicy


Explanation:
Regler som leverantör av Internettjänster satt upp och som användarna måste följa.

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2004-03-05 19:08:34 GMT)
--------------------------------------------------

Motsvarande uttryck används även i programvaror.

marionb
Sweden
Native speaker of: Swedish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Henrik Brameus: men på engleka är det en policy för "acceptable use" inte en "use policy" som är "acceptable"...
27 mins

disagree  Sven Petersson: Samma synpunkt som Henrik.
42 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
acceptable use policy
användningspolicy; policy för godtagbar användning


Explanation:
As heading: "Användningspolicy" (Cut the deadwood!)
In running text: "policy för godtagbar användning"

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 150
Grading comment
Tusen tack, Sven.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  EKM
6 hrs
  -> Thank you very much!

agree  Fredrik Larsson
22 hrs
  -> Thank you very much!

agree  Ingrid Abramson: Även "Godkänd användning" som rubrik. Gillar inte ordet "policy" :-)
2 days13 hrs
  -> Gillar inte heller "policy", men ordet används tyvärr.

agree  Henrik Brameus
4 days
  -> Thank you very much!