KudoZ home » English to Swedish » Law (general)

proceed to generations

Swedish translation: en domstol/en rättsinstans


12:19 Sep 22, 2007
English to Swedish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: proceed to generations
Handskriven text i en amerikansk dom om besöksförbud. Detta står infört under Other/Övrigt:
"Parties will proceed to generations for a final order of court.
Father shall have supervised visitation with the child as the parties agree.
Contact conditions:
To be determined in generations."
Anna Hermerén
Sweden
Swedish translation:en domstol/en rättsinstans
Explanation:
Om det är fråga om en handskriven text/referat/anteckningar kan det kanske vara ett diminutiv för en familjerättslig instans.

Jfr nedanstående länk:

http://www.alleghenycourts.us/family/court_services_for_chil...
Selected response from:

Martin Englander
Grading comment
Tack för hjälpen! Det var en väldigt informativ länk - där hittade jag precis den information jag behövde.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3gå vidare/fortsätta till framställningen(-arna)
Mårten Sandberg
2en domstol/en rättsinstansMartin Englander


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
en domstol/en rättsinstans


Explanation:
Om det är fråga om en handskriven text/referat/anteckningar kan det kanske vara ett diminutiv för en familjerättslig instans.

Jfr nedanstående länk:

http://www.alleghenycourts.us/family/court_services_for_chil...

Martin Englander
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Tack för hjälpen! Det var en väldigt informativ länk - där hittade jag precis den information jag behövde.

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
gå vidare/fortsätta till framställningen(-arna)


Explanation:
Min ordlista ger bl.a. framställning för generation, vilket är en term med tydlig juridisk association.
Jag är rätt säker på just denna term, men får ändå inte ihop den övergripande betydelsen glasklart.

Mårten Sandberg
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 89
Notes to answerer
Asker: tack för hjälpen!