KudoZ home » English to Swedish » Law/Patents

The Declaration of Human Rights

Swedish translation: deklarationen om de mänskliga rättigheterna


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:The Declaration of Human Rights
Swedish translation:deklarationen om de mänskliga rättigheterna
Entered by: Florin Hulubei

21:52 Nov 3, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: The Declaration of Human Rights
On the grounds of the ...
Florin Hulubei
deklarationen om de mänskliga rättigheterna
Explanation:
Ingen förklaring behövs väl.
Selected response from:

Roger Sjölander
Sweden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3deklarationen om de mänskliga rättigheterna
Roger Sjölander
4(FN:s) Förklaring om de mänskliga rättigheternaReino Havbrandt


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
the declaration of human rights
deklarationen om de mänskliga rättigheterna


Explanation:
Ingen förklaring behövs väl.

Roger Sjölander
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 394

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sven Petersson
19 mins

agree  EKM: OR "FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna".
2 hrs

agree  Inger Brandt
10 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(FN:s) Förklaring om de mänskliga rättigheterna


Explanation:
är den korrekta formuleringen enligt den officiella översättningen, se ref. nedan. Rubriken är egentligen: ALLMÄN FÖRKLARING OM DE MÄNSKLIGA RÄTTIGHETERNA = The Universal Declaration
of Human Rights, men allmän kan man nog utesluta, eftersom originalet gjort det.


    Reference: http://www.unhchr.ch/udhr/lang/swd.htm
Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in pair: 5026