KudoZ home » English to Swedish » Management

Housekeeping

Swedish translation: Hantering av verksamheten


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Housekeeping
Swedish translation:Hantering av verksamheten
Entered by: Radoslava Peterson

20:49 Mar 6, 2007
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Management / Riskanalys
English term or phrase: Housekeeping
"no supervision on housekeeping" är all kontext som vi har. Hushållning låter ju inte speciellt bra när det gäller företag.....
Radoslava Peterson
Hantering av verksamheten
Explanation:
Jag tror att det handlar om de övergripande funktionerna för verksamhetshanteing
Selected response from:

Lena Matzdotter
Grading comment
Tack så mycket!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3Hantering av verksamhetenLena Matzdotter
5 +1städning
Emma Jansson
3normala dagliga skötselrutinerReino Havbrandt
3hushållningKjelle


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
housekeeping
städning


Explanation:
"Housekeeping" brukar betyda "städning", rätt och slätt. Beroende på sammanhang kan det säkert även funka med "hushållsnära tjänster".

Emma Jansson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxShaziya
8 hrs

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
housekeeping
Hantering av verksamheten


Explanation:
Jag tror att det handlar om de övergripande funktionerna för verksamhetshanteing

Lena Matzdotter
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 15
Grading comment
Tack så mycket!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Charlesp
7 hrs

agree  Anna Klotz: Housekeeping betyder i vissa sammanhang ungefär "grundläggande skötsel".
10 hrs

agree  Mario Marcolin
1 day21 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
housekeeping
hushållning


Explanation:
-ande, rakaste rakt,
pinne i brasan...

Kjelle
Native speaker of: Native in SwedishSwedish

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
housekeeping
normala dagliga skötselrutiner


Explanation:
menar man nog i industriella sammanhang. Det är alltså "hushållstjänster" i överförd bemärkelse. I mitt pågående jobb talas det bland annat om "housekeeping in the switchyard" och det är sannolikt inte dammsugare och disktrasa som kommer till användning.

Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 12