KudoZ home » English to Swedish » Management

Employee engagement survey

Swedish translation: Undersökning av anställdas inställning


21:16 Mar 10, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial - Management
English term or phrase: Employee engagement survey
Kommer inte på nåt bra svenskt uttryck annat än:

Undersökning av arbetstagares anställning...Tacksam för tips! Rubrik till en kartläggning/undersökning av anställdas arbetsuppgifter och trivsel.
Terese Whitty
United States
Swedish translation:Undersökning av anställdas inställning
Explanation:
Handlar väl om åsikter om jobbet ..
Selected response from:

Lena Matzdotter
Grading comment
Tack så mycket!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Undersökning av anställdas inställningLena Matzdotter
3medarbetarundersökning
Helena Fallkvist
3undersökning om arbetstillfredställelsecologne


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Undersökning av anställdas inställning


Explanation:
Handlar väl om åsikter om jobbet ..

Lena Matzdotter
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 15
Grading comment
Tack så mycket!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hans-Bertil Karlsson: eventuellt Engagemang ??
7 hrs

agree  Mario Marcolin
10 hrs

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
employee engagement survey
undersökning om arbetstillfredställelse


Explanation:
det behöver väl inte vara ordagrannt, jag tycker det här passar.

cologne
Germany
Native speaker of: Swedish

17 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
employee engagement survey
medarbetarundersökning


Explanation:
Så har den typen av undersökningar kallats på de arbetsplatser jag varit anställd på.

Helena Fallkvist
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish