KudoZ home » English to Swedish » Management

EMEA Manager

Swedish translation: Chef för Europa, Mellanöstern och Afrika


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:EMEA Manager
Swedish translation:Chef för Europa, Mellanöstern och Afrika
Entered by: Ingela

10:36 Mar 31, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial - Management
English term or phrase: EMEA Manager
The text relates to a training programme
'...on the competencies required for an EMEA Manager.'
What would you call this in Swedish?
Ingela
United Kingdom
Chef för Europa, Mellanöstern och Afrika
Explanation:
Om man får tro Acronym Finder.

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2004-03-31 10:41:47 GMT)
--------------------------------------------------

EMEA-chef används tydligen också en hel del. (21 googleträffar).
Selected response from:

EKM
Sweden
Grading comment
Tack så mycket. När jag väl såg ditt svar kopplade jag med...
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1chef för Europa, Mellanöstern och AfrikaKristina Thorne
3 +1Chef för Europa, Mellanöstern och AfrikaEKM


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
emea manager
Chef för Europa, Mellanöstern och Afrika


Explanation:
Om man får tro Acronym Finder.

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2004-03-31 10:41:47 GMT)
--------------------------------------------------

EMEA-chef används tydligen också en hel del. (21 googleträffar).

EKM
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 33
Grading comment
Tack så mycket. När jag väl såg ditt svar kopplade jag med...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kristina Thorne: Man får tro. Prova EMEA och Europe.
3 mins
  -> Tack Kristina! :-)

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
emea manager
chef för Europa, Mellanöstern och Afrika


Explanation:
Man kan säkert sätta in en "enhet" nånstans också. Lycka till.

Kristina Thorne
France
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin: områdeschef/enhetschef för..?
13 mins
  -> Områdeschef kanske? Tack, Mario!