KudoZ home » English to Swedish » Marketing

customer satisfaction

Swedish translation: kundnöjdhet


17:41 Aug 19, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Marketing
English term or phrase: customer satisfaction
as one term
Anna Brantley
United States
Swedish translation:kundnöjdhet
Explanation:
Posten har en Nöjda kunder Index (NKI)
Selected response from:

Billy McCormac
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4kundnöjdhetBilly McCormac
3kundbelåtenhetHaris
4 -1kundtillfredsställelse
SandraBr


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
kundtillfredsställelse


Explanation:
Native

SandraBr
France
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 66

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  BedaB: alltför klumpigt, osvenskt, i mina öron. Hellre "tillfredsställelse hos kunderna"
1 hr

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kundnöjdhet


Explanation:
Posten har en Nöjda kunder Index (NKI)

Billy McCormac
PRO pts in pair: 164

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anna, citato: så har jag med skrivit, hur skumt det än låter
2 mins
  -> Tack Anna!

agree  Hans-Bertil Karlsson: Hmmm, har posten verkligen några nöjda kunder dessa dagar ??
1 hr

disagree  BedaB: kundnöjdhet låter inte bra. Bättre svenska är "nöjda kunder", tycker jag
1 hr

disagree  Inger Brandt: agree with BedaB "nöjda kunder"
14 hrs

30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kundbelåtenhet


Explanation:
Kan också vara


    Reference: http://www.lexikon.nada.kth.se/skolverket
Haris