KudoZ home » English to Swedish » Marketing

brand value

Swedish translation: varumärkesvärde


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:brand value
Swedish translation:varumärkesvärde
Entered by: Anna Ryden

09:42 Nov 8, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Marketing
English term or phrase: brand value
XXX's brand values centre on the concepts of INNOVATION and...

hårdvarutillverkare
Anna Ryden
Italy
varumärkesvärde
Explanation:
eller liknande ordbyggnad: Varumärket xxx:s värde etc
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1varumärkesvärdeHans-Bertil Karlsson
3 +1brand value
Lisa Lloyd


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
varumärkesvärde


Explanation:
eller liknande ordbyggnad: Varumärket xxx:s värde etc

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265
Grading comment
Tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin: cf http://absolutebrand.com/SERVICES/VALUE/default.htm
5 hrs

33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
brand value


Explanation:
Brand Management KB
Brand Value (varumärkets värde) Brand Value utgörs av det ekonomiska
värdet av ett varumärke eller en grupp av varumärken. Tillbaka.
www.bmn.se/lexicon/value.html - 1k

brand image, exempelvis, översätts inte heller enl. Laurelli (Ordbok för affärsfolk)

--------------------------------------------------
Note added at 35 mins (2003-11-08 10:17:47 GMT)
--------------------------------------------------

brand equitey = varumärkesvärde

Albihns
... Brand equity | Upp | Varumärkesvärde. Värden i ett bolag som är att hänföra
till varumärken och som inte återfinns i bolagets balansräkning. ...
www.albihns.se/lathund/ordlista.asp - 28k - 7 nov 2003

Är brand equity och brand value samma sak?


    Reference: http://www.laurelli.com/ordbok/ord/brand.asp
Lisa Lloyd
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1143

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ann Legardt
1 min