KudoZ home » English to Swedish » Marketing

feature

Swedish translation: presentera


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:feature
Swedish translation:presentera
Entered by: Sven Petersson

11:05 Nov 8, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Marketing
English term or phrase: feature
From Source:

"... to feature a product in the catalogue ...."
Sven Petersson
Sweden
för att presentera...
Explanation:
gissning :-)
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6för att presentera...Hans-Bertil Karlsson
4framhäva
Rottie
3demonstrera
Gorel Bylund


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
för att presentera...


Explanation:
gissning :-)

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ann Legardt: håller med, i en katalog presenterar man produkten snarare än demonstrerar den
3 mins

agree  Mattias Kar�n
6 mins

agree  Madeleine MacRae Klintebo
7 mins

agree  JessicaC
3 hrs

agree  Mario Marcolin
4 hrs

agree  EKM: eller kanske betydelsen "inbegripa", "innefatta", "ta med", helt enkelt.
17 hrs

3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
demonstrera


Explanation:
...kanske, det beror på sammanhanget.

Gorel Bylund
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 884

1 day2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
framhäva


Explanation:
lustigt ord med många betydelser. Några av dem är
"framhäva", "göra till huvudnummer", "presentera i framträdande roll" men också "skissera huvuddragen av" och "teckna huvuddragen av".
Jag skulle övresätta det med "framhäva = presentera i framträdande roll". Bara "presentera" känns litet för vagt - antagligen rör det sig om en produkt som företaget är stolt över att visa i sin katalog. Tror jag.

Rottie
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 361