KudoZ home » English to Swedish » Marketing / Market Research

like for like

Swedish translation: en likvärdig produkt


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:like for like
Swedish translation:en likvärdig produkt
Entered by: Anna Blanck

07:52 Jun 23, 2005
English to Swedish translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research
English term or phrase: like for like
If you purchase a new product direct from us we will take your old product back, irrespective of the brand, if it is a like for like sale.
Anna Blanck
ett likvärdigt köp
Explanation:
Alternativt: 'en likvärdig produkt'
Selected response from:

mia1970e
Sweden
Grading comment
tack! tror på alternativet en likvärdig produkt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1ett likvärdigt köp
mia1970e
3 +1samma pris(klass) [samma typ?]
C. Heljestrand
2lika för likaTomas Onsjö


  

Answers


35 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
lika för lika


Explanation:
är ett uttryck som kanske passar här.

Tomas Onsjö
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 36

42 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
samma pris(klass) [samma typ?]


Explanation:
Det bör väl handla om att den nya produkten har samma pris som den gamla?

"Om du köper en ny produkt direkt från oss så köper vi tillbaka den gamla, oavsett märke, om de har samma pris /om de ligger i samma prisklass"

Eventuellt kan de mena att man får byta den gamla produkten mot en ny likadan.

C. Heljestrand
Spain
Works in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gorel Bylund
26 mins

neutral  Anette Herbert: Tror inte att de kan ligga i samma prisklass, utan de syftar nog på produkten i sig.
52 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ett likvärdigt köp


Explanation:
Alternativt: 'en likvärdig produkt'

mia1970e
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 8
Grading comment
tack! tror på alternativet en likvärdig produkt

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Charlesp
51 mins
  -> Thanks! :)