KudoZ home » English to Swedish » Marketing / Market Research

Brand site

Swedish translation: märkessajt


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Brand site
Swedish translation:märkessajt
Entered by: Åsa Valley

16:22 Feb 1, 2009
English to Swedish translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research / Franchise-relaterat
English term or phrase: Brand site
[The chain] launched a new brand site medico in January 2008, and have since had several continuous campaigns to support the channel shift towards brand site. Each participant has its own part of the brand site, with a direct link.
Åsa Valley
Sweden
märkessajt
Explanation:
En sajt som relaterar till ett varumärke. Ger iaf 23 Google-träffar...

--------------------------------------------------
Note added at 43 mins (2009-02-01 17:05:27 GMT)
--------------------------------------------------

Varumärkeshemsida 5 träffar, varumärkessida 10 träffar

--------------------------------------------------
Note added at 44 mins (2009-02-01 17:06:10 GMT)
--------------------------------------------------

Varumärkessajt 9 träffar
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
Jag valde varumärkessajt. Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +5märkessajtmyrwad
3produktinformationssida
IAnita


Discussion entries: 1





  

Answers


41 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
brand site
märkessajt


Explanation:
En sajt som relaterar till ett varumärke. Ger iaf 23 Google-träffar...

--------------------------------------------------
Note added at 43 mins (2009-02-01 17:05:27 GMT)
--------------------------------------------------

Varumärkeshemsida 5 träffar, varumärkessida 10 träffar

--------------------------------------------------
Note added at 44 mins (2009-02-01 17:06:10 GMT)
--------------------------------------------------

Varumärkessajt 9 träffar

myrwad
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Jag valde varumärkessajt. Tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sven Petersson: Varumärkessajt
7 hrs
  -> Tack!

agree  Anna Herbst: Varumärkessajt
9 hrs
  -> Tack!

agree  Ulf Norlinger: Tycker inte om svengelska termen sajt, så mitt förslag är Varumärkeswebbplats
11 hrs
  -> Jag delar din aversion mot sajt, men sajt finns med i SAOL, liksom fajt, fejs, mejka, mejl, tejp...

agree  De Novi
20 hrs
  -> Tack!

agree  Mario Marcolin: varumärkessida ;)
3 days21 hrs

44 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
brand site
produktinformationssida


Explanation:
Jag tror att det har med produkt/varumärkesinformation att göra.
Jag har Googlat och ordet förekommer. Det är ju ett långt ord, som svenska ord kan vara. Ibland kan man med fördel 'dela upp' ordet. 'Medico' undrar jag lite över. Handlar det om ett läkemedelsföretag?

IAnita
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 69