KudoZ home » English to Swedish » Marketing / Market Research

Brand Idea Pipe

Swedish translation: pipeline för konceptutveckling


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Brand Idea Pipe
Swedish translation:pipeline för konceptutveckling
Entered by: lena blondel

13:49 Mar 3, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research
English term or phrase: Brand Idea Pipe
en grupp idéer som utvalts bland en mängd idéer på en "idéanslagstavla" för att vara särskilt bra. "if selected your idea will enter the Brand Idea Pipe". Än så länga har endast lyckats åstadkomma "märkta idéer", vilket ju låter som dåliga idéer. Begreppet förekommer bara i den speciella meningen i översättningen.
lena blondel
Sweden
pipeline för konceptutveckling
Explanation:
"om vi väljer din idé går den vidare till vår pipeline för (varumärkes)konceptutveckling"

Brand Idea låter väldigt likt varumärkeskoncept.
Selected response from:

Kristina Thorne
France
Grading comment
Det här alternativet låter bäst i sammanhanget och har dessutom inga "dubbelord" i sig (som märk- eller idé). Fast gillade även idélåda
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1pipeline för konceptutvecklingKristina Thorne
4utmärkta märkesförslag
Mario Marcolin
4idelåda för märkesideer
Terese Whitty


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
brand idea pipe
idelåda för märkesideer


Explanation:
Här betyder Brand, märke, logotyp...
Pipe (line) idelåda eller löpande band för att behandla dessa ideer.

Terese Whitty
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 19

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
brand idea pipe
utmärkta märkesförslag


Explanation:
:)

Mario Marcolin
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 39

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
brand idea pipe
pipeline för konceptutveckling


Explanation:
"om vi väljer din idé går den vidare till vår pipeline för (varumärkes)konceptutveckling"

Brand Idea låter väldigt likt varumärkeskoncept.

Kristina Thorne
France
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Det här alternativet låter bäst i sammanhanget och har dessutom inga "dubbelord" i sig (som märk- eller idé). Fast gillade även idélåda

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin: för all del, jag menar jodå!
46 mins
  -> Tack, tror jag? : )