KudoZ home » English to Swedish » Mechanics / Mech Engineering

mole grips

Swedish translation: låstång


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:mole grips
Swedish translation:låstång
Entered by: Marie Andersson (Allen)

07:51 Jul 19, 2005
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: mole grips
mole grips
Marie Andersson (Allen)
United Kingdom
låstång
Explanation:
Jag översatte detta ord för ett tag sedan. Jag googlade lite och kom fram till att "mole grip" var samma sak som "vise grip" (se första länken nedan), och "vise grip" fick jag till låstång (se de andra två ref tex).

http://homepage.mac.com/shelobmarian/handmade/english_nouns_...

Selected response from:

Helena Nilsson
Grading comment
Thanks
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5svetstångTomas Onsjö
3 +2låstångHelena Nilsson


  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
låstång


Explanation:
Jag översatte detta ord för ett tag sedan. Jag googlade lite och kom fram till att "mole grip" var samma sak som "vise grip" (se första länken nedan), och "vise grip" fick jag till låstång (se de andra två ref tex).

http://homepage.mac.com/shelobmarian/handmade/english_nouns_...




    Reference: http://www.wareco.se/katalog/index.asp?page=http://www.warec...
    Reference: http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?http://www.elfa.se/el...
Helena Nilsson
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Thanks

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lars Jelking
8 hrs

agree  Mario Marcolin
13 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
svetstång


Explanation:
;-)


    Reference: http://www.powertoolwarehouse.co.uk/index.php/cPath/284_287
Tomas Onsjö
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 128