KudoZ home » English to Swedish » Mechanics / Mech Engineering

line booster tanks

Swedish translation: tryckstegrinstank


20:03 Oct 23, 2006
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Lubrication systems
English term or phrase: line booster tanks
Kontext:

"Products:
1. Circulating lubrication centres - line booster tanks -flow meter panels
2. Circulating lubrication centres of turbines and compressors - steam turbines -gas turbines - fuel feeding units - untifreeze units".

Tack på förhand.
Radoslava Peterson
Swedish translation:tryckstegrinstank
Explanation:
term: tryckstegringsstation
definition: pumpstation avsedd att öka transportförmåga hos vattenledning eller reglera vattentryck

en term: booster station
fr term: station de relèvement f
de term: Druckerhöhungsanlage f
da term: trykforøgerstation
fi term: paineennostamo

Källa: TNC 65: VA-teknisk ordlista (1977)
Selected response from:

Reino Havbrandt
Sweden
Grading comment
Tack igen. Kunden använde "line booster tank" för "booster tank".
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4tryckstegrinstankReino Havbrandt
2Booster-/trycksättningstankar för ledningar
Mårten Sandberg


  

Answers


19 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Booster-/trycksättningstankar för ledningar


Explanation:
"tankar för trycksättning av ledningarna"
Boosterpumpar (på svenska!) är ungefär pumpar som matar ut vätska och trycksätter ett ledningssystem. Vanligt i bränslesystem på fartyg m.m.
Varken "boostertankar" eller "trycksättningstankar" finns som begrepp men jag tror att denna är betydelsen.

Lines är definitivt ledningar för vätskan i alla fall.
Kolla vidare på nätet på boosterpumpar....

Mårten Sandberg
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 255

21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tryckstegrinstank


Explanation:
term: tryckstegringsstation
definition: pumpstation avsedd att öka transportförmåga hos vattenledning eller reglera vattentryck

en term: booster station
fr term: station de relèvement f
de term: Druckerhöhungsanlage f
da term: trykforøgerstation
fi term: paineennostamo

Källa: TNC 65: VA-teknisk ordlista (1977)

Reino Havbrandt
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 725
Grading comment
Tack igen. Kunden använde "line booster tank" för "booster tank".