KudoZ home » English to Swedish » Mechanics / Mech Engineering

exciter

Swedish translation: matare


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:exciter
Swedish translation:matare
Entered by: Ulla Lundquist

13:33 Mar 11, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / machinery
English term or phrase: exciter
anvisn. omunderhåll av maskinmotor:

Check exciter oil evel.
Change engine oil and filter.
Change exciter oil.
tacksam för förslag
Ulla Lundquist
Italy
matare, impulsgivare, omrörare, drivsteg, alstrare
Explanation:
Teknisk ordbok

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-11 16:36:25 (GMT)
--------------------------------------------------

jag nämnde inte \"magnetiseringsmaskin\", mest för att jag hade bråttom tidigare!

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-11 16:48:58 (GMT)
--------------------------------------------------

jag nämnde inte \"magnetiseringsmaskin\", mest för att jag hade bråttom tidigare!

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-11 17:45:20 (GMT)
--------------------------------------------------

jag nämnde inte \"magnetiseringsmaskin\", mest för att jag hade bråttom tidigare!
Selected response from:

Tore Feuk
United Kingdom
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4tändspoleHans-Bertil Karlsson
4matare, impulsgivare, omrörare, drivsteg, alstrare
Tore Feuk


Discussion entries: 1





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
matare, impulsgivare, omrörare, drivsteg, alstrare


Explanation:
Teknisk ordbok

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-11 16:36:25 (GMT)
--------------------------------------------------

jag nämnde inte \"magnetiseringsmaskin\", mest för att jag hade bråttom tidigare!

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-11 16:48:58 (GMT)
--------------------------------------------------

jag nämnde inte \"magnetiseringsmaskin\", mest för att jag hade bråttom tidigare!

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-11 17:45:20 (GMT)
--------------------------------------------------

jag nämnde inte \"magnetiseringsmaskin\", mest för att jag hade bråttom tidigare!

Tore Feuk
United Kingdom
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 3

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tändspole


Explanation:
Kollade lite på nätet, detta verkar vara en variant.

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 67