KudoZ home » English to Swedish » Mechanics / Mech Engineering

Notification body

Swedish translation: anmält organ


19:23 Nov 6, 2007
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: Notification body
"An A1 certificate has been issued by the preselected TUV notification body." Det gäller en kompressor. Jag vet vad TUV är men kan inte komma på vad jag ska översätta notification body till.
Erika Lundgren
Swedish translation:anmält organ
Explanation:
http://www-v2.sp.se/cert/sv/anmorgny.htm
Selected response from:

Johan Thorén
Germany
Grading comment
tack, det var fullt av fel i den engelska texten, så jag antar att de menar notified body
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1anmält organ
Johan Thorén
5certifieringsorgan
Sven Petersson
3 -1anmälande enhet
Bertil Andreazon


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
notification body
anmält organ


Explanation:
http://www-v2.sp.se/cert/sv/anmorgny.htm

Johan Thorén
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 7
Grading comment
tack, det var fullt av fel i den engelska texten, så jag antar att de menar notified body

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Folke Nettelblad: Tycker väl att det måste vara det som avses, även om det på engelska normalt heter "notified body" (som i referensen). (se även www.proz.com/kudoz/987641?login=y)
35 mins

disagree  Sven Petersson: Your reference does not support your translation; the question was not 'notified', but 'notification'.
1 hr

agree  Reino Havbrandt: Anmält organ är den korrekta svenska översättningen av notified body. Ifall notification body är samma sak, undandrar sig min bedömning.
21 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
notification body
anmälande enhet


Explanation:
'An A1 certificate has been issued by the preselected TUV notification body' tyder på att det är någon som anmäler och inte som blir anmäld således aktiv form


    Reference: http://www.boardeducation.biz/andreazon
Bertil Andreazon
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 128

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Sven Petersson: Your 'reference' contains nothing relevant to the question. Please stop using Kudoz to promote your home site!
37 mins
  -> Min översättning 'anmälande enhet' var förhastad. Ej genomtänkt. Återtar!

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
notification body
certifieringsorgan


Explanation:
notification body > Zertifikationsorgan > certifieringsorgan

References support the English to German step.


    Reference: http://www.ebster.cz/?action=main&lang=en
    Reference: http://www.ebster.cz/?action=main&lang=it
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 884

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Johan Thorén: Svag bevisning + anmält organ är det EU-formella namnet på cert.organ: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:...
10 hrs