KudoZ home » English to Swedish » Mechanics / Mech Engineering

Cut Shipping tie securing top weight

Swedish translation: skär av transportbandet SOM låser den övre vikten


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Cut Shipping tie securing top weight
Swedish translation:skär av transportbandet SOM låser den övre vikten
Entered by: Karin Hallberg

17:42 Mar 28, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: Cut Shipping tie securing top weight
monteringsanvisningar för en träningsmaskin
Karin Hallberg
Spain
skär av transportbandet SOM låser den övre vikten
Explanation:
bör det bli med asienlogik :-)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 31 mins (2004-03-28 19:13:56 GMT)
--------------------------------------------------

låser - håller fast - säkrar
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
Det fick bli transportbandet även om jag håller med Mårten angående denna term. Tack allihop!!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1skär av transportbandet SOM låser den övre viktenHans-Bertil Karlsson
5skär av transportbandet för säkring av den övre vikten
Mats Wiman
4skär av bandet som låser den övre vikten vid transportEKM
3skär av bandet för transportlåsning av den övre viktenReino Havbrandt


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
cut shipping tie securing top weight
skär av transportbandet för säkring av den övre vikten


Explanation:
Jag antar det är en s.k. hissvikt i en träningsapparat

Mats Wiman
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 151

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Hans-Bertil Karlsson: tvärtom måste det väl ändå vara ?
1 hr
  -> för = avsedd för va' tanken

18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
skär av bandet för transportlåsning av den övre vikten


Explanation:
k

Reino Havbrandt
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 725

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
cut shipping tie securing top weight
skär av transportbandet SOM låser den övre vikten


Explanation:
bör det bli med asienlogik :-)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 31 mins (2004-03-28 19:13:56 GMT)
--------------------------------------------------

låser - håller fast - säkrar

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 67
Grading comment
Det fick bli transportbandet även om jag håller med Mårten angående denna term. Tack allihop!!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mats Wiman
26 mins

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cut shipping tie securing top weight
skär av bandet som låser den övre vikten vid transport


Explanation:
Detta är längre än övriga alternativ, men syftningen blir i alla fall helt klar.

"Transportband" är detsamma som ett löpande band, och därför tycker jag inte att termen är lämplig här, även om en normalbegåvad läsare förvisso borde fatta vad som avses.

Ibland betalar det sig dock att vara övertydlig.

EKM
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 19