KudoZ home » English to Swedish » Medical: Instruments

gravity displacement

Swedish translation: N-autoklav; normaltrycksautoklav


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:gravity displacement
Swedish translation:N-autoklav; normaltrycksautoklav
Entered by: Sven Petersson

07:01 Sep 2, 2008
English to Swedish translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments / Integrated power console
English term or phrase: gravity displacement
GlobalSpec offers a variety of gravity displacement sterilizer related products for engineers. By using our SpecSearch product, you can search the gravity

Tyngdkraftsersättning är det ju knappast...
Anna-Marta Vlugt
Sweden
N-autoklav; normaltrycksautoklav
Explanation:
:o)
Selected response from:

Sven Petersson
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4N-autoklav; normaltrycksautoklav
Sven Petersson
3ångautoklav
TimoK
1självcirkulationReino Havbrandt


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ångautoklav


Explanation:
Jag tror det är det här det rör sig om. Enligt den där mellersta linken delas ångautoklaver i två huvudklasser varav den första heter "gravity displacement sterilizer". Skillnaden mellan gravity och prevacuum sterilizer tycks vara den att den senare använder sig av en separat pump för att ta bort luften medan den förra har inte någon pump utan luftutdrivning sker med gravitation. Lycka till ;) http://www.tpub.com/content/armymedical/MD0937/MD09370059.ht...


    Reference: http://www.tpub.com/content/medical/14274/css/14274_144.htm
    Reference: http://66.102.9.104/search?q=cache:ZoVQLe7WytcJ:www.ltvastma...
TimoK
Finland
Native speaker of: Native in FinnishFinnish
Notes to answerer
Asker: Jag blir osäker inför mångfalden av svar. På nätet hittade jag följande: Cykel för ångsterilisering med luftutdrivning genom gravitation: / Sterilisering: gravitation /A-M

Asker: Jag blir osäker inför mångfalden av svar. På nätet hittade jag följande: Cykel för ångsterilisering med luftutdrivning genom gravitation: / Sterilisering: gravitation /A-M

Asker: Jag blir osäker inför mångfalden av svar. På nätet hittade jag följande: Cykel för ångsterilisering med luftutdrivning genom gravitation: / Sterilisering: gravitation /A-M


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
N-autoklav; normaltrycksautoklav


Explanation:
:o)


    Reference: http://www.sos.se/sos/publ/medblad/mb0008.htm
Sven Petersson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 650
Grading comment
Tack!
Notes to answerer
Asker: Jag blir osäker inför mångfalden av svar. På nätet hittade jag följande: Cykel för ångsterilisering med luftutdrivning genom gravitation: / Sterilisering: gravitation /A-M


8 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
självcirkulation


Explanation:
Det är möjligt att jag har fel, men jag trodde att en autoklav var en kammare där man kan reglera tryck och temperatur. I så fall skulle gravity displacement kunna uttolkas som "utan cirkulationsfläkt". Man kan ju tänka sig en med forced displacement också.


    Reference: http://www.hygiena.net/l-esp/tech_library-article-21a.html
Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 99
Notes to answerer
Asker: Jag blir osäker inför mångfalden av svar. På nätet hittade jag följande: Cykel för ångsterilisering med luftutdrivning genom gravitation: / Sterilisering: gravitation /A-M