KudoZ home » English to Swedish » Medical: Instruments

wrap

Swedish translation: upprepas i en ändlös slinga


01:32 Sep 6, 2008
English to Swedish translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments
English term or phrase: wrap
non-numeric values wrap i.e. repeated incrementing of the value will return it to the starting value

överlappa??
Tornebohm
United States
Swedish translation:upprepas i en ändlös slinga
Explanation:
Möjliga värden är A, B, C, D och E -- när du trycker på knappen upprepade gånger får du i tur och ordning, A, B, C, D, E, A, B, C ... osv.

Det finns säkert bättre (kortare) sätt att uttrycka det på som kan inte kommer på just nu.
Selected response from:

Gorel Bylund
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4loopas
Mårten Sandberg
4upprepas i en ändlös slinga
Gorel Bylund


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
upprepas i en ändlös slinga


Explanation:
Möjliga värden är A, B, C, D och E -- när du trycker på knappen upprepade gånger får du i tur och ordning, A, B, C, D, E, A, B, C ... osv.

Det finns säkert bättre (kortare) sätt att uttrycka det på som kan inte kommer på just nu.

Gorel Bylund
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 73
Grading comment
Tack!

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
loopas


Explanation:
Används. Källan är dålig. Kanske ska det vara punkt efter wrap.


    Reference: http://www.google.se/search?hl=sv&safe=off&rls=GGLJ%2CGGLJ%3...
Mårten Sandberg
Works in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 83