KudoZ home » English to Swedish » Medical: Instruments

air-exhaust valve

Swedish translation: luftutloppsventil


11:30 Mar 25, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments / endoskop
English term or phrase: air-exhaust valve
flexible endoscope with air-exhaust valve.

är det frånluftsventil, eller? får inga ledtrådar från Google.

tack på förhand, Lisa

PS. jag uppskattar verkligen att det finns tekniskt kunniga översättare här!!! :o)
Lisa Lloyd
Swedish translation:luftutloppsventil
Explanation:
obs: tilluft och frånluft är ventilationstekniska begrepp, som åtminstone jag reserverar för just detta ändamål.
Selected response from:

Reino Havbrandt
Sweden
Grading comment
Tack Reino!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1luftutloppsventilReino Havbrandt
3luftutsläppningsventilHans-Bertil Karlsson


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
luftutsläppningsventil


Explanation:
är ju den raka övers. men även frånluftsvent. bör ju kunna funka.

kan ev. oxå vara övertrycksvent. men då borde det vara angivit på ett annat sätt

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 24

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
luftutloppsventil


Explanation:
obs: tilluft och frånluft är ventilationstekniska begrepp, som åtminstone jag reserverar för just detta ändamål.

Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 99
Grading comment
Tack Reino!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin
7 hrs