KudoZ home » English to Swedish » Medical: Pharmaceuticals

respiratory samples

Swedish translation: prover från luftvägarna


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:respiratory samples
Swedish translation:prover från luftvägarna
Entered by: Tornebohm

12:09 Oct 23, 2007
English to Swedish translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals
English term or phrase: respiratory samples
andningsprover?
Henrik Celander
prover från luftvägarna
Explanation:
mer sammanhang behövs för en korrekt översättning.....
Selected response from:

Tornebohm
United States
Grading comment
stort tack
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1prover från luftvägarnaTornebohm
4utandningsprover
Mårten Sandberg


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
utandningsprover


Explanation:
Nej men väl utandningsprover (örmodar jag att det är)

Mårten Sandberg
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 56

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
prover från luftvägarna


Explanation:
mer sammanhang behövs för en korrekt översättning.....

Tornebohm
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 57
Grading comment
stort tack

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sven Petersson: Förmodligen rätt, men jag är ense med dig att mer sammanhang behövs för en korrekt översättning
1 hr