KudoZ home » English to Swedish » Medical: Pharmaceuticals

core SPC

Swedish translation: mall för produktresumé


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:core SPC
Swedish translation:mall för produktresumé
Entered by: xxxBirgitta G

12:18 Mar 9, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals
English term or phrase: core SPC
This core SPC for Hormone Replacement Therapy products is intended for treatment of post-menopausal women.
xxxBirgitta G
Sweden
mall för produktresumé
Explanation:
Precis som du själv föreslår.

Jag antar att det är det som Curt också menar även om jag inter riktigt tycker att han skriver det. Läkemedelsverket visar det i alla fall på http://www.mpa.se/mallar/index.shtml
Selected response from:

Folke Nettelblad
Sweden
Grading comment
Tack båda två för hjälpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4mall för produktresumé
Folke Nettelblad
4produktmall
Curt Sandell


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
core spc
produktmall


Explanation:
Utan att ha varit med om termen så dristar jag mig med stöd av nedanstående referenser (som du kanske redan sett) föreslå "produktmall". "Core" är förstås snarare "kärn-", "grund-" eller som du säger "central" ("core technology" osv") och "grundproduktbeskrivning" skulle väl täcka den begreppet, men eftersom nedanstående instanser (bl.a. Läkemedelsverket) finner för gott att utgå ifrån "mall" så skall jag inte säga emot...


    Reference: http://www.janusinfo.org/imcms/servlet/GetDoc?meta_id=1612
    Reference: http://www.mpa.se/mallar/spc-mall_hrt_sv.pdf
Curt Sandell
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in SwedishSwedish

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mall för produktresumé


Explanation:
Precis som du själv föreslår.

Jag antar att det är det som Curt också menar även om jag inter riktigt tycker att han skriver det. Läkemedelsverket visar det i alla fall på http://www.mpa.se/mallar/index.shtml

Folke Nettelblad
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 310
Grading comment
Tack båda två för hjälpen!