KudoZ home » English to Swedish » Medical: Pharmaceuticals

metered-dose canister

Swedish translation: dosreglerad behållare


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:metered-dose canister
Swedish translation:dosreglerad behållare
Entered by: xxxBirgitta G

21:33 Dec 1, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals
English term or phrase: metered-dose canister
This box contains one metered-dose canister of XXX.

Läkemedelsförpackning.
xxxBirgitta G
Sweden
dosreglerad behållare
Explanation:
metered-dose inhaler i Cressy översätts med dosreglerad inhalator
Selected response from:

Tornebohm
United States
Grading comment
Tack, det var exakt den översättning jag själv hade kommit fram till, men ville ha verifierad.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3dosreglerad behållareTornebohm
1doskalibrerad sprejburk
Sven Petersson


Discussion entries: 2





  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
doskalibrerad sprejburk


Explanation:
:o)

Sven Petersson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 240

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
dosreglerad behållare


Explanation:
metered-dose inhaler i Cressy översätts med dosreglerad inhalator

Tornebohm
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 57
Grading comment
Tack, det var exakt den översättning jag själv hade kommit fram till, men ville ha verifierad.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Glenn Viklund: så står det på min dotters förp.
3 hrs

agree  Lisa Lloyd
7 hrs

agree  Johanna Rebillon
8 hrs