KudoZ home » English to Swedish » Medical

dropper

Swedish translation: Dropper


08:22 Apr 3, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Medical / Lab
English term or phrase: dropper
Bipacksedel: Place the dropper in hte assembled reusable ampule crusher provided.
tauvon
Sweden
Swedish translation:Dropper
Explanation:
Tauvon: pipett, mm, är rätt översättning i största allmänhet. I det här fallet skulle jag dock vilja föreslå att du kollar kontexten. Är det inte så att "dropper-n" hänger ihop med "ampule crusher-n?" I så fall är den rätta översättningen någonting som "fallvikt," eller "fallhammare," e.d.
Selected response from:

rogi
Grading comment
Det hänger definitivt ihop. Tack för svaret.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Dropperrogi
4pipett / droppetäljare
Tabea Petersen


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pipett / droppetäljare


Explanation:
found in Eurodicautom


    Reference: http://www.europa.eu.int/eurodicautom
Tabea Petersen

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Dropper


Explanation:
Tauvon: pipett, mm, är rätt översättning i största allmänhet. I det här fallet skulle jag dock vilja föreslå att du kollar kontexten. Är det inte så att "dropper-n" hänger ihop med "ampule crusher-n?" I så fall är den rätta översättningen någonting som "fallvikt," eller "fallhammare," e.d.

rogi
PRO pts in pair: 16
Grading comment
Det hänger definitivt ihop. Tack för svaret.