KudoZ home » English to Swedish » Medical

muscle tensing

Swedish translation: spänna musklerna


08:50 Jun 7, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: muscle tensing
"Tensing peripheral muscles"
"Any tension should be done only until the muscle feels slightly tired"
Finns det något bra ord för detta, man tränar upp sina muskler.
(Jag har fått "hjärnsläpp"; kan vara värmen eller så är jag okoncetrerad efter fotbollsmatchen mot Nigeria).
Marie Eriksson
Swedish translation:spänna musklerna
Explanation:
Musklerna bör spännas endast tills...

Så förstår jag det.

Hoppas att det hjälper.
Selected response from:

CCW
Grading comment
Ja, det får nog bli så här...
Tack
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4spänna musklerna
CCW
4belastningGlenn Viklund


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
belastning


Explanation:
ser väl ut att kunna passa, tryck är kanske en möjlighet..


    funderingar
Glenn Viklund
Albania
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2476

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
spänna musklerna


Explanation:
Musklerna bör spännas endast tills...

Så förstår jag det.

Hoppas att det hjälper.


    erfarenhet
CCW
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in SpanishSpanish
PRO pts in pair: 169
Grading comment
Ja, det får nog bli så här...
Tack