KudoZ home » English to Swedish » Medical

day surgery and out patient procedures

Swedish translation: procedurer för dagkirurgipatienter och polikliniska patienter


13:12 Jul 4, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: day surgery and out patient procedures
patientövervakning
Tore Feuk
United Kingdom
Swedish translation:procedurer för dagkirurgipatienter och polikliniska patienter
Explanation:
Cressy's medicinska
Selected response from:

Lena Matzdotter
Grading comment
Tack för hjälpen
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4procedurer för dagkirurgipatienter och polikliniska patienterLena Matzdotter
4behandling för dagkirurgi- eller poliklinkpatienterAnna, citato


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
behandling för dagkirurgi- eller poliklinkpatienter


Explanation:
ev. kan procedure även vara tillvägagångssätt eller rutiner eller något annat! Det kanske framgår av kontexten, om det rör sig om faktiskt behandling eller om andra rutiner som ska följas...???

outpatient är patient vid poliklink på sjukhus och day surgery är dagkirurgi

Anna, citato
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 213

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
procedurer för dagkirurgipatienter och polikliniska patienter


Explanation:
Cressy's medicinska

Lena Matzdotter
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 632
Grading comment
Tack för hjälpen