KudoZ home » English to Swedish » Medical

outlier threshold

Swedish translation: egenkostnadströskel


23:53 Jul 8, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: outlier threshold
medical text

Glossary for chemistries
Karin Hallberg
Spain
Swedish translation:egenkostnadströskel
Explanation:
...eller högkostnadsskydd kallar vi det väl i sverige.
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
tack tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4"uteliggarkostnader" eller "satellitpatientkostnader"
Lisa Lloyd
3 +1egenkostnadströskelmyrwad


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
egenkostnadströskel


Explanation:
...eller högkostnadsskydd kallar vi det väl i sverige.

myrwad
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 6067
Grading comment
tack tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin
3 hrs
  -> Tack!

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
"uteliggarkostnader" eller "satellitpatientkostnader"


Explanation:
I sjukvården talar man om "uteliggare" - Dessa är patienter som vårdas på en klinik men har en annan klinik som kostnadsställe. Numera har man även börjat kalla dessa patienter för "satellitpatienter".


    Reference: http://www.svls.se/sektioner/skf/svkir/03-2/klin_karlst.htm
    Reference: http://www.dir.ca.gov/CHSWC/AlternativeIHFS070902.html
Lisa Lloyd
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1143