KudoZ home » English to Swedish » Medical (general)

REF

Swedish translation: ref (referens)


15:55 Sep 4, 2006
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Medical (general) / EU Standards
English term or phrase: REF
förkortning/symboler på en förpackning
det lär ska vara Product Reorder Code
vill veta vad förkortningen står för
o bästa översättning..
Ulla Lundquist
Italy
Swedish translation:ref (referens)
Explanation:
Måste bara vara det...
Det ska väl mycket till om REF ska avse något annat än det vedertagna referens/reference. Isht om det inte medföljer något mer sammanhang...
Den enda träffen på REF + "Product Reorder Code" bifogas.
Selected response from:

Mårten Sandberg
Grading comment
ja, förstås
tack
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4ref (referens)
Mårten Sandberg
4art-nr
Folke Nettelblad


Discussion entries: 2





  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ref
art-nr


Explanation:
Art-nr, brukar jag översätta det med, men man får se upp, eftersom vissa tillverkare har BÅDE referensnummer och artikelnummer. Då får det bli ref eller ref-nr på svenska.

Folke Nettelblad
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 909
3 corroborated select projects
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?

29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ref
ref (referens)


Explanation:
Måste bara vara det...
Det ska väl mycket till om REF ska avse något annat än det vedertagna referens/reference. Isht om det inte medföljer något mer sammanhang...
Den enda träffen på REF + "Product Reorder Code" bifogas.


    Reference: http://www.talkaboutsleep.com/pdf/FisherPaykel/HC405/How%20t...
Mårten Sandberg
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 119
Grading comment
ja, förstås
tack