KudoZ home » English to Swedish » Nuclear Eng/Sci

breakdowns in fundamental operator behaviours

Swedish translation: (stora) brister i grundläggande agerande (hos operatörer/driftpersonal/...)


09:40 Apr 4, 2007
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Nuclear Eng/Sci / Säkerhetsbetraktelser i kärnkraftverk
English term or phrase: breakdowns in fundamental operator behaviours
sammanbrott operatörernas grundläggande beteende
Reino Havbrandt
Sweden
Swedish translation:(stora) brister i grundläggande agerande (hos operatörer/driftpersonal/...)
Explanation:
"Brister" resp "agerande" skulle jag alltså vilja föreslå.

De spontana "beteende" och "uppträdande" är jag inte helt nöjd med. Det handlar inte om hyfs och etikett.

Det drastiska "sammanbrott" är lite väl... ja, teatralt drastiskt eller åt det hållet.
Selected response from:

Mårten Sandberg
Grading comment
brister i operatörernas baskunnande
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4(stora) brister i grundläggande agerande (hos operatörer/driftpersonal/...)
Mårten Sandberg
3(grundläggande) analys av driftpersonalens tillväkagångssättKjelle
3se förslag
Gorel Bylund


Discussion entries: 2





  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
se förslag


Explanation:
Skulle vilja kasta om lite:
fundamentala felsteg i operatörernas beteende

Avvikelser kanske:
fundamentala avvikelser i operatörernas grundbeteende
grava avvikelser i operatörernas basala beteende

Jag gillar det första förslaget bäst, men du får säkert andra, mycket bättre förslag! :-)


Gorel Bylund
Sweden
Native speaker of: Swedish

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(grundläggande) analys av driftpersonalens tillväkagångssätt


Explanation:
på ett ungefär, eller kunde kunde det vara fråga om analys/studie... (kontext...)

Kjelle
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 8

1 day3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(stora) brister i grundläggande agerande (hos operatörer/driftpersonal/...)


Explanation:
"Brister" resp "agerande" skulle jag alltså vilja föreslå.

De spontana "beteende" och "uppträdande" är jag inte helt nöjd med. Det handlar inte om hyfs och etikett.

Det drastiska "sammanbrott" är lite väl... ja, teatralt drastiskt eller åt det hållet.


Mårten Sandberg
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 28
Grading comment
brister i operatörernas baskunnande