KudoZ home » English to Swedish » Other

designs, patterns

Swedish translation: konstruktioner, mönster


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:designs, patterns
Swedish translation:konstruktioner, mönster
Entered by: tauvon

09:19 Sep 11, 2006
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Other / Photography
English term or phrase: designs, patterns
Hur skiljer jag mellan "designs" och "patterns" i följande kontext:
"The written instructions, photographs, designs, patterns and projects in this volume are intended for the personal use of the reader and may be reproduces for that purpose only."
Boken innehåller tips på hur man kan leka med sin digitalkamera och fotoredigeringsprogram och skapa kul/spännande foton.
tauvon
Sweden
konstruktioner, mönster
Explanation:
k
Selected response from:

Reino Havbrandt
Sweden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3konstruktioner, mönsterReino Havbrandt
3modeller, mönster
Monika Lebenbaum


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
modeller, mönster


Explanation:
Ett förslag.
Det finns även ”knappfabrik” och ”ramverkstad” i programmet. Med hjälp av dessa gör man således knappar och ramar med olika profiler, mönster och ljussättning i stort sett helt efter eget tycke. Givetvis finns det en mängd modeller som man kan utgå från.



    Reference: http://tradera.msn.se/auction/aid_30514298
Monika Lebenbaum
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 54

3 days23 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
konstruktioner, mönster


Explanation:
k

Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 181