KudoZ home » English to Swedish » Other

handling

Swedish translation: handhavande, styrning, körning


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:handling
Swedish translation:handhavande, styrning, körning
Entered by: Elisabeth af Geijerstam Grothey

08:02 Mar 5, 2002
English to Swedish translations [PRO]
/ toys
English term or phrase: handling
Det rör sig om bilar, och termen "handling" förekommer såväl när det gäller överhettningsskydd, däck,fram- och bakaxlar samt fjädring (more.., better..., super...)
Elisabeth af Geijerstam Grothey
handhavande, styrning, körning
Explanation:
= lätt att köra, lätt styrning...
Selected response from:

Mats Wiman
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3handhavande, styrning, körning
Mats Wiman
5väghållning
Klas Törnquist


Discussion entries: 2





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
handhavande, styrning, körning


Explanation:
= lätt att köra, lätt styrning...


    Professional experience
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 3478
Grading comment
Tack för hjälpen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Johansson: Känns spontant som om styrning är rätt alternativ.
1 hr

agree  Fredrik Larsson
3 hrs

agree  Billy McCormac
3 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
väghållning


Explanation:
Eller mera lösligt: "vägegenskaper". Båda gäller hjulupphängningen.
Mera allmänt: "köregenskaper".


    Fordonsmanualer
Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1191