KudoZ home » English to Swedish » Other

World Cup

Swedish translation: World Cup / Världscupen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:World Cup
Swedish translation:World Cup / Världscupen
Entered by: Mats Wiman

17:41 Apr 2, 2002
English to Swedish translations [PRO]
English term or phrase: World Cup
Säger man World Cup även på svenska?

Vänligen,
Katarina
Katarina Bovin
World Cup eller Världscupen
Explanation:
beroende på sportgren.
Jag tro du måste klara ut det innan du kan vara säker
Selected response from:

Mats Wiman
Sweden
Grading comment
Tack Mats! World Cup passar utmärkt i detta sammanhang.
Vänligen,
Katarina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3World Cup eller Världscupen
Mats Wiman
4VMAnna, citato


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
World Cup eller Världscupen


Explanation:
beroende på sportgren.
Jag tro du måste klara ut det innan du kan vara säker


    Native
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 3478
Grading comment
Tack Mats! World Cup passar utmärkt i detta sammanhang.
Vänligen,
Katarina

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Billy McCormac
14 mins

agree  Hans-Bertil Karlsson: Sportfånarna brukar ju alltid vilja ha lite extra glamour - så jag stöder World Cup
1 hr

agree  Sven Petersson
1 hr

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
VM


Explanation:
World Cup kan även betyda VM, World Cup Football heter som bekant Fotbolls-VM här.

Anna, citato
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 213