KudoZ home » English to Swedish » Other

3-wire gruonding type plug

Swedish translation: jordad stickkontakt med 3 ledare


19:33 Feb 12, 2007
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Other
English term or phrase: 3-wire gruonding type plug
Do not disable the 3-wire grounding type plug. The grounding pin on the 3-prong plug is an important feature. Removing the grounding pin will increase the risk of damaging the equipment.

det är väl en treledare/tretrådig jordad propp eller kontakt. Antar att det är en kontakt i det här fallet eller....
Annika Hagdahl Manni
Italy
Swedish translation:jordad stickkontakt med 3 ledare
Explanation:
el "3-polig jordad stickkontakt" o dyl
Stickkontakt för att vara korrekt. Bara propp el kontakt rekommenderas mindre...
Selected response from:

Mårten Sandberg
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2jordad stickpropp (med tre stift)Kent Andersson
5jordad stickkontakt med 3 ledare
Mårten Sandberg
4trepolig stiftpropp med jordningReino Havbrandt


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
jordad stickpropp (med tre stift)


Explanation:
Det är en jordad stickpropp med tre stift. Ena stiftet är jorden. Att den sitter på en treledarkabel känns lite överflödigt att nämna.

Kent Andersson
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 13

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  myrwad
9 hrs

agree  Mario Marcolin
22 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
jordad stickkontakt med 3 ledare


Explanation:
el "3-polig jordad stickkontakt" o dyl
Stickkontakt för att vara korrekt. Bara propp el kontakt rekommenderas mindre...

Mårten Sandberg
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 233

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  myrwad: Stickpropp är etablerat sedan minst 40 år tillbaka. T o m Elsäkerhetsverket använder det. "Kontakt" säger inte om det rör sig om ett uttag eller ett intag.
9 hrs
  -> Javisst är stickpropp ok. Vad är din invändning?

2 days17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
trepolig stiftpropp med jordning


Explanation:
Slår gärna ett slag för termerna stiftpropp, hylstag, stifttag och hylspropp. Jag skulle nog säga trepolig stiftpropp eller trepolig stickpropp

Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 181