KudoZ home » English to Swedish » Other

GLOBAL CONSUMER TRACKING (GCT)

Swedish translation: global kunduppföljning


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:GLOBAL CONSUMER TRACKING (GCT)
Swedish translation:global kunduppföljning
Entered by: Glenn Viklund

07:43 Jun 3, 2002
English to Swedish translations [PRO]
English term or phrase: GLOBAL CONSUMER TRACKING (GCT)
Som rubrik i ett frågeformulär för kundattitydundersökning
Hans Karlson
Sweden
global kunduppföljning
Explanation:
har inte sett detta förut, så man kan bara gissa. kanske handlar det om att man kartlägger existerande kundkrets, tar kontakter om hur nöjda de är, vilka behov de har osv. GTC här ser nästan ut som om det skulle kunna vara ett vedertaget begrepp (eller rent av ett företag) men hittar inget på nätet som stödjer det, det är nog ett företagsinternt begrepp.
Selected response from:

Glenn Viklund
Albania
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4global kunduppföljningGlenn Viklund
4Global konsument sokningare/finnareNonnie


  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Global konsument sokningare/finnare


Explanation:
tracking- hitta, soka eller finna

Nonnie
United Kingdom

2 days1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
global kunduppföljning


Explanation:
har inte sett detta förut, så man kan bara gissa. kanske handlar det om att man kartlägger existerande kundkrets, tar kontakter om hur nöjda de är, vilka behov de har osv. GTC här ser nästan ut som om det skulle kunna vara ett vedertaget begrepp (eller rent av ett företag) men hittar inget på nätet som stödjer det, det är nog ett företagsinternt begrepp.

Glenn Viklund
Albania
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2476
Grading comment
Tack!