KudoZ home » English to Swedish » Other

courier consignment tracking number

Swedish translation: kurirföretagets fraktsedelsnummer


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:courier consignment tracking number
Swedish translation:kurirföretagets fraktsedelsnummer
Entered by: Hans-Bertil Karlsson

10:07 Jun 5, 2002
English to Swedish translations [PRO]
/ leveranser
English term or phrase: courier consignment tracking number
The courier consignment tracking number is «TrackingNumber»
Linda Joelsson
Sweden
kurirföretagets fraktsedelsnummer
Explanation:
fraktsedelsnummer är samma som "spårningsnummer", alltså det nummer som gör man via Internet exempelvis kan följa en försändelses väg över världen i detalj. (Nu lastar man in paketet på planet i LA osv..)

Jag följde en sådan sändning för någon månad sedan - ganska intressant faktiskt !!
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1kurirföretagets fraktsedelsnummerHans-Bertil Karlsson
4 +1avi-nr / försändelse-idGlenn Viklund


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
avi-nr / försändelse-id


Explanation:
tror det handlar om ett nummer som används för att man logistiskt ska kunna spåra var någonstans en försändelse befinner sig. numera kan kunder själva göra detta med hjälp av Internet,

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-05 10:32:00 (GMT)
--------------------------------------------------

har väl också sett att \'kontrollnummer\' förekommer..

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-05 11:21:58 (GMT)
--------------------------------------------------

glömde ju det första: courier consignment kan väl översättas till speditör(-ens); \"bud\" tror jag mindre på e det här sammanhanget


    egna funderingar
Glenn Viklund
Albania
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2476

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Arthur Borges: Ja...
7 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
kurirföretagets fraktsedelsnummer


Explanation:
fraktsedelsnummer är samma som "spårningsnummer", alltså det nummer som gör man via Internet exempelvis kan följa en försändelses väg över världen i detalj. (Nu lastar man in paketet på planet i LA osv..)

Jag följde en sådan sändning för någon månad sedan - ganska intressant faktiskt !!

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Arthur Borges: oxå bra,
5 hrs