KudoZ home » English to Swedish » Other

As per Disco Book

Swedish translation: enligt Disco-boken


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:As per Disco Book
Swedish translation:enligt Disco-boken
Entered by: Inger Brandt

14:21 Jul 9, 2002
English to Swedish translations [PRO]
English term or phrase: As per Disco Book
Det står i en användarmanual, under bilder.
Monica Berntsson
Sweden
enligt Disco-boken
Explanation:
Någon annan betydelse av Disco kan jag inte finna, men sammansättningen Disco book på engelska förekommer ju.
Selected response from:

Inger Brandt
Grading comment
Tack! Jag tror det är detta.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4boken som följer med skivanHans-Bertil Karlsson
3enligt Disco-bokenInger Brandt


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
enligt Disco-boken


Explanation:
Någon annan betydelse av Disco kan jag inte finna, men sammansättningen Disco book på engelska förekommer ju.

Inger Brandt
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 146
Grading comment
Tack! Jag tror det är detta.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
boken som följer med skivan


Explanation:
Är detta månde en asiatisk originaltext??

I så fall är det inte otroligt med en liten felstavning så att Disco ska vara Disc !!

Typisk asiatisk syntax är då också att skriva "Disc Book"

Det kan ju alltså vara en bok med miniatyrbilder som följer med skivan, ungefär som för PhotoCD (eller APS-film)

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265