KudoZ home » English to Swedish » Other

featured link/featured photo

Swedish translation: Dagens länk


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Feature link
Swedish translation:Dagens länk
Entered by: KristinaW

14:10 Aug 26, 2002
English to Swedish translations [PRO]
/ Webbplats
English term or phrase: featured link/featured photo
På en webbplats
KristinaW
Dagens länk / Dagens foto
Explanation:
är väl hur sådant brukar uttryckas på svenska sidor. Det beror ju på när du uppdaterar: kan även benämnas Veckans länk / Veckans bild eller Månadens länk / Månadens bild.
Selected response from:

Gabriella Jönsson
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Aktuell länk / Aktuell bild
Mats Wiman
4Dagens länk / Dagens foto
Gabriella Jönsson


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Dagens länk / Dagens foto


Explanation:
är väl hur sådant brukar uttryckas på svenska sidor. Det beror ju på när du uppdaterar: kan även benämnas Veckans länk / Veckans bild eller Månadens länk / Månadens bild.

Gabriella Jönsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 101
Grading comment
Tack!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Aktuell länk / Aktuell bild


Explanation:
är ett alternative


    Professional experience
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 3478