KudoZ home » English to Swedish » Other

scheduler

Swedish translation: punktlighet


17:39 Jul 8, 2003
English to Swedish translations [PRO]
English term or phrase: scheduler
Förekommer i blankett:
Evaluation of contractor:
experience
special expertise
reliability of deliveries
scheduler
references
Eva Gustavsson
Swedish translation:punktlighet
Explanation:
Jag finner uttrycket ovanligt, men sammanhanget pekar på att man avser punktlighet.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-08 17:48:07 (GMT)
--------------------------------------------------

Skulle också kunna betyda tidsplanerare, alltså förmågan att följa tidplaner, men detta kan väl också kallas punktlighet?
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
Tack för två bra svar, jag skulle helst gett poäng till er båda!

3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1följer (uppgjorda) tidsplanerHans-Bertil Karlsson
3punktlighetmyrwad


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
punktlighet


Explanation:
Jag finner uttrycket ovanligt, men sammanhanget pekar på att man avser punktlighet.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-07-08 17:48:07 (GMT)
--------------------------------------------------

Skulle också kunna betyda tidsplanerare, alltså förmågan att följa tidplaner, men detta kan väl också kallas punktlighet?

myrwad
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 6067
Grading comment
Tack för två bra svar, jag skulle helst gett poäng till er båda!

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
följer (uppgjorda) tidsplaner


Explanation:
skulle jag översatt det som

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bo Soderholm: Eller "följning av tidplaner" för att matcha de övriga omdömena
2 hrs