KudoZ home » English to Swedish » Other

eliminating herbs

Swedish translation: eliminerande/antioxidativa örter


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:eliminating herbs
Swedish translation:eliminerande/antioxidativa örter
Entered by: Lisa Lloyd

19:48 Nov 5, 2003
English to Swedish translations [PRO]
English term or phrase: eliminating herbs
Well known eliminating herbs are combined with those that may help cleanse, purify and tone the body to form an ideal complement to a calorie controlled diet.

är det någon som har ett bra förslag? det rör sig om örter om antioxidativa egenskaper.

cheers, Lisa
Lisa Lloyd
eliminerande örter
Explanation:
el möjligen eliminativa, eller avgiftande (fast inte riktigt)
"De stödjer också kroppens naturliga renande och eliminerande egenskaper samt stödjer mat- smältning."

http://www.ojasvidpan.com/brevht02.htm
http://www.monikagrill.com/Library/meno.html

eller varför inte
antioxidativa ?
Selected response from:

Mario Marcolin
Sweden
Grading comment
tack Mario!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1örtväxter med dränerande effekt
Maria Bertilsson
4 +1laxerande örter
Karin Hellbom
4eliminerande örter
Mario Marcolin
1MördarveggisarHans-Bertil Karlsson


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
Mördarveggisar


Explanation:
Ursäkta - kunde bara inte låta bli :-)))))

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  EKM: Japp, eller "det gröna specialkommandot", möjligen "spenatroteln för homicid legym verksamhet"
12 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
laxerande örter


Explanation:
örter som hjälper till att tömma tarmen

Karin Hellbom
Italy
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 415

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  EKM: Låter kanske inte lika snofsigt som "dränerande" eller "eliminerande"... men seriöst, hur mycket flum ska man tillåta i texterna egentligen? Jag är ung, men kommer ihåg en tid när vi inte behövde låna amerikanska eufemismer (och neuroser) för allting.
11 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
örtväxter med dränerande effekt


Explanation:
'dränerande effekt' är vad som används i de båda dokumenten nedan.

Ref. http://www.beautypoint.se/nyhet.html

"Kombinationen av örtkomplexet ger en dränerande effekt."
http://www.queenofbeauty.se/kroppsprodukter.htm


Maria Bertilsson
France
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 521

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  JessicaC
1 hr

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
eliminerande örter


Explanation:
el möjligen eliminativa, eller avgiftande (fast inte riktigt)
"De stödjer också kroppens naturliga renande och eliminerande egenskaper samt stödjer mat- smältning."

http://www.ojasvidpan.com/brevht02.htm
http://www.monikagrill.com/Library/meno.html

eller varför inte
antioxidativa ?

Mario Marcolin
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 1883
Grading comment
tack Mario!