KudoZ home » English to Swedish » Other

tone the body

Swedish translation: eliminera fett


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:tone the body
Swedish translation:eliminera fett
Entered by: Lisa Lloyd

20:06 Nov 5, 2003
English to Swedish translations [PRO]
English term or phrase: tone the body
Well known eliminating herbs are combined with those that may help cleanse, purify and tone the body to form an ideal complement to a calorie controlled diet.

Tacksam för hjälp - hjärnan har slagit knut på sig själv.

cheers, Lisa
Lisa Lloyd
eliminera fett
Explanation:
Ganska svår mening tycker jag, men "toning" brukar ju vara konditionsträning där man bränner mycket fett och blir slankare med andra ord... Det bör alltså vara nåt som hjälper en bli av med fett. "cleanse, purify and tone the body" kanske kan omformuleras till "rena kroppen och eliminera fett"

Selected response from:

Erika Lundgren
Grading comment
den tar vi! tack så mycket!
("ökar fettförbränningen" blev det till slut)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1stärka kroppen
Karin Hellbom
5eliminera fett
Erika Lundgren
4trimma, intonera, harmonisera
Gorel Bylund
3avstämmaHans-Bertil Karlsson


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
eliminera fett


Explanation:
Ganska svår mening tycker jag, men "toning" brukar ju vara konditionsträning där man bränner mycket fett och blir slankare med andra ord... Det bör alltså vara nåt som hjälper en bli av med fett. "cleanse, purify and tone the body" kanske kan omformuleras till "rena kroppen och eliminera fett"



Erika Lundgren
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 208
Grading comment
den tar vi! tack så mycket!
("ökar fettförbränningen" blev det till slut)

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
avstämma


Explanation:
detta är ju ett mycket tekniskt uttryck som knappast kan användas här, men ger dig kanske någon ide (utöver Erikas)

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
stärka kroppen


Explanation:
Stärka kroppsmuskulaturen

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 8 mins (2003-11-05 21:15:23 GMT)
--------------------------------------------------

tone: give greater strength or firmness to (the body or a part of it): exercise tones up the muscles. (The New Oxford Dictionary of English)

Karin Hellbom
Italy
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 415

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  EKM
6 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
trimma, intonera, harmonisera


Explanation:
...beroende på flummighetsgraden i texten!

Gorel Bylund
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 884